fredag 26 december 2008

Nu så...

...är jag i Skåne. Kom hit efter en fyra timmars tågresa. På stationen i Norrköping hände en ganska tokig grej. Jag stod inne på stationen när en tjej plötsligt knuffade till mig. Hon pekade på min väska (den har en bild av Mao på sig) och sa: "Är du kommunist?" Jag blev lite ställd så jag svarade nåt i stil med "Nästan, eller så...men inte maoist". Det hela slutade med att hon blev väldigt exalterad och ville att jag skulle vara med i nån kommunistisk organisation som hon ska starta i Norrköping. Ja, just det, hon tycker om att spela Super Nintendo också. Det är precis såna saker jag vill att min väska ska leda till, många tack till Gustav för att ge mig en nyckel till så många tokiga händelser och erfarenheter!

Annars inte så mycket att berätta. Jag har inte förlorat mina Guitar Hero-skills över juluppehållet, tack och lov, var lite orolig över det. Jag måste fortsätta träna så att Stinas syster inte blir bättre än jag. Det vore ju kaos...eller nåt.

Jag har sett så mycket Astrid Lindgrenprylar nu i jul att det är helt galet, är det alltid så mycket sånt varje jul? Det har jag nog aldrig märkt förut. Saltkråkan, Ronja, Emil, Bröderna Lejonhjärta (som för övrigt har bland den skummaste och mest krystade dialogen i svensk film- och TV- historia, tror jag). Jag har sett allt nu under juletiden, varför vet jag inte. Det enda som fortfarande var roligt var Pippi på rymmen, och det bara för att jag inte redan har sett den typ 30 gånger. Den värsta Lindgren-serien måste dock vara Nils Karlsson pyssling! Jag har ingen aning om böckerna, det var alldeles för länge sen jag läste dem, men på TV så...alltså, jag vet inte hur jag ska beskriva dialogen och skådespelarna. "Kass" tror jag skulle komma väldigt nära sanningen, dock. Jag vet att man tydligen inte får säga så om nåt som Astrid Lindgren har varit inblandad i, men Nils Karlsson pyssling är helt enkelt inte bra. Basta. Jag känner inte för att gå in djupare på det, men så är det. Den som tycker annorlunda har inte tänkt efter :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar