söndag 4 januari 2009

Nytt år

4 januari, det gick ju jävligt fort, hur fan gick det till? Jaja, 2009 och allt sånt skit. Men 2009 blir nog ett bra år, det är jag säker på.

Idag gick vi runt i västra hamnen (eller östra, skit samma) i Malmö och checkade de asdyra bostäder som de bygger/har byggt där. Väldigt nice...och dyrt. Lycka till att ha råd med det på två lärarlöner, Niklas och Stina. Men drömma går ju alltid. Stina får se till att bli världskänd författare och dra in lite kosing snart, jag börjar bli otålig :P.

Gustav har bett mig att skriva något om den nyårsfest som vi var på på Hallands Nation också, så det hade jag tänkt göra. Det hela var mycket trevligt, fördrink hos Sara (eller, ja, förvin i mitt fall) sedan trerätters på Hallands. Maten var helt okej, för mmycket rödbetor till huvudrätten och för mycket basilika (!) i chokladmoussen men annars nice. Vinet vi fick till maten var ganska kass dock, 13 % alkohol och väldigt surt och omoget. Men jag drack alldeles för mycket av det ändå, dum som jag är. Precis som alla andra dumma alkoholrelaterade misstag så skyller jag även detta på Gustav.

Nu har jag, Stina, Gustav och Sara haft vår första parmiddag också, den första av många är väl planen. Eller nåt. Maten blev god dock, och jag vann på Settlers of Catan till min förtjusning :). Woohoo för mig.

Och, Stina...du slackar för mycket med din blogg,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar