tisdag 27 januari 2009

Just brilliant

Okej, kanske en av de roligaste bilderna som finns:







Hur kommer man på att man ska tvätta en ekoxe med en tandborste? Var den smutsig och därmed opresentabel i respektabelt sällskap? "De där jävla ekoxarna, ingen känsla för common decency". Den här bilden var förr en av de första bilderna som dök upp på Google Images om man sökte på "wash", roligt nog. Nu är den svårare att gräva fram, men det går om man jobbar på det. Stina kan :). Idag är den här bilden den första som dyker upp:

Tydligen så ser de offentliga handfaten ut så i Kinas Chongqing-provins eller, en kampanj för att förbättra hygienen vid toalettbesök. Jag undrar hur handfaten på damernas ser ut, hittade ingen bild på det. Mer eller mindre roligt än den förra bilden? Vem vet, berätta gärna.

Hursomhelst, on top more serious matters. Idag såg jag Quantum of Solace för första gången. Ja, jag vet att det är sent, men det har inte blivit av förrän nu. Den var väl bra, antar jag, inte så mycket att säga. Det var en Bondfilm, komplett med det som Bondfilmer innehåller. Jag måste säga att jag gillar Daniel Craig som Bond, och de två senaste filmerna är bättre än Bondfilmer brukar vara, faktiskt. En Bond i nyare tappning, men inga cinematiska mästerverk direkt. Som väntat, alltså.

Igår var jag och Stina på bio också. Twilight. Bättre än jag hade väntat mig, för att vara ärlig. Som jag tidigare nämnt så gillar jag tanken på vampyrfilmer och den här gången blev jag inte alls besviken. Vampyrerna var som vampyrer ska vara; sensuella, läskiga och farliga. De kunde dock vara utomhus i solljus, det tycker jag inte riktigt om men det funkade i filmen så det är inget jag hänger upp mig på. En bra film, helt enkelt. Hon som spelade den kvinnliga huvudrollen var tyvärr lite störig, dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar