tisdag 6 januari 2009

Filmbetygarooni

Wow, har suttit med Stina i typ två timmar och betygsatt film på Lovefilm, vår hyrfilmsleverantör. Roligt, men förvånansvärt uttröttande. Kan ha att göra med hur mycket klockan är också, man vet aldrig. Gladiator: 2 av 5, Cowboy Bebop: 4 av 5, Dr. Strangelove: 5 av 5 osv. Sån filmsmak har jag, för er som inte visste det. Ja, just det, Titanic: 1 av 5. Haha, that's right. Så kass är den egentligen, men det är bara ett fåtal som har fattat det. Antagligen världens mest överskattade film. Synd, egentligen, eftersom jag har börjat gilla Leonardo di Caprio på sistone. Okej, The Beach är riktigt kass, men han var riktigt bra i The Aviator. Men Titanic suger, till och med mer än Pearl Harbor. Okej, kanske inte riktigt så mycket, men i alla fall mycket.

Idag var vi i Malmö också, köpte lite böcker. Mera Terry Pratchett till Niklas, woohoo :). Thief of Time, närmare bestämt, har velat läsa den ett tag nu. Stina köpte nån bok av Neil Gaiman, nån typ av fantasy-skräck i moderna Moskva av nån rysk författare och nån tredje bok som jag inte kommer ihåg. Jag hade bara ögon för min Pratchett. Synd att han har Alzheimers, den gamla spjuvern.

Jag har fortfarande inte lyckats kommentera på Stinas blogg, upprörande. Någon konspirerar mot mig igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar